Методична робота








Проблема над якою працюю: Використання інтерактивних методів навчання для розвитку креативної особистості на уроках англійської мови

Використання інтерактивних методів навчання на уроках англійської мови
Сьогодні у світовій освітній практиці провідними є діяльнісний, особистісно орієнтований та компетентнісний підходи , тому важливим стає не наявність  у дитини певного багажу знань, особистих якостей та здібностей, а й здатність застосовувати  ті чи інші компетентності в житті.
         Головною  метою навчання іноземної мови в сучасній школі є розвиток особистості школяра, здатного використовувати іноземну мову як засіб спілкування в діалозі культур.
        Гадаю, практичного результату навченості іноземної мови можна досягти передусім у процесі особистісно комунікативного навчання, яке передбачає й вирішення завдань, пов’язаних з освітою, вихованням та розвитком особистості.
       Протягом усього навчання іноземної мови формується й комунікативна компетенція, складовими якої є: лінгвістична, соціологічна, дискурсивна, стратегічна, соціальна та соціокультурна компетенції.
          Під час планування уроків дотримуюся всіх перелічених принципів та умов, необхідних для формування комунікативної компетенції учнів:
·     Постійна мовленнєва практика учнів.
·     «Омовленість » певною мірою всіх вправ.
·     Використання комунікативного цінного матеріалу.
·     Постійна активізація мовленнєво – мисленнєвої активності учнів.
·     Мовленнєвий характер уроку.
                                Вже декілька років  впроваджую на своїх уроках інтерактивні технології. 
Інтерактивне навчання – це діалогічне навчання, у ході якого здійснюється взаємодія вчителя й учня.
Мета інтерактивного навчання – створити комфортні умови навчання, за яких учень відчуває успішність, свою інтерактивну досконалість, що робить продуктивним сам освітній процес.
Переваги інтерактивного навчання перед традиційним:
• у роботі задіяні усі учні класу;
• учні навчаються працювати у команді;
• формується доброзичливе ставлення до опонента;
• кожна дитина має можливість пропонувати свою думку;
• створюється «ситуація успіху»;
• за короткий час опановується велика кількість матеріалу;
• формуються навички толерантного спілкування;
• вміння аргументувати свій погляд, знаходити альтернативне рішення проблеми.
Призначення інтерактивного навчання – передати знання і усвідомити цінність інших людей. Основними формами інтерактивної роботи є навчальна взаємодія учнів у парах і мікрогрупах. Оптимальний склад групи -4–6 осіб.    Риси інтерактивного навчання:
• двобічний характер;
• спільна діяльність учителя й учнів;
• керівництво процесу вчителем;
• спеціальна організація та різноманітність форм;
• інформаційна прогалина;
• цілісність та єдність;
• мотивація та зв'язок з реальним життям;
• виховання та розвиток особистості учнів одночасно з процесом засвоєння нових знань.
Організація інтерактивного навчання передбачає використання дидактичних і рольових ігор, моделювання життєвих ситуацій, створення проблемних ситуацій.
Дидактичний аспект інтерактивних технологій досліджують такі відомі вчені, як  Г.М. Брос, М.В. Кларен, Л.В. Пироженко, Н.Ф. Фомин, О.І.Пометун, Н. Суворова та інші.
За Л.В. Пироженко та О.І. Пометун, визначають умовну робочу класифікацію інтерактивних технологій за формами навчання (моделями), у яких реалізуються інтерактивні методи. Їх розподіляють на чотири групи залежно від мети заняття та форм організації діяльності учнів: інтерактивні технології кооперативного навчання, інтерактивні технології колективно – групового навчання, технології ситуативного моделювання, технології опрацювання дискусійних питань.
Застосування інтерактивних технологій висуває певні вимоги структури уроків, яка, за О.Пометун, складається з п`яти елементів:
-  мотивація;
-  оголошення, представлення теми і очікуваних результатів;
-  надання необхідної інформації для розв`язання завдань;
-  інтерактивна вправа;
-  підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку.

     Я намагаюся будувати урок так, щоб максимально надати учням можливість розмовляти іноземною мовою, створити такі умови, за яких говоріння за заданою темою було б природно мотивованим, можливість висловлювати думки та обговорювати їх. Вважаю, що необхідно надавати важливого значення створенню в класі клімату взаємосприйняття, акцентування позитивного, запобігання негативному, створення почуття довіри, поваги до кожного для найповнішої реалізації кожним своїх можливостей.  На уроці важливо створити атмосферу загальної релаксації і взаємної довіри. В невимушеній атмосфері учень відчуває себе вільним і рівноправним партнером, учні не повинні відчувати страх за неправильність сказаного.  Недаремно слово “інтерактив” (пер. з англійської “inter” – “взаємний”, “act” – діяти) означає взаємодіяти. За умови використання інтерактивних технологій на уроці підвищується результативність навчання, стимулюється вивчення мови, розумова та творча активність учнів, підвищується цікавість до вивчення іноземної мови тощо.
Дослідники теорії інтерактивного навчання стверджують, що для роботи за інтерактивними технологіями вчителеві необхідно змінити свої особисті підходи до навчання. Тому для роботи за даними технологіями вчителеві необхідна певна підготовка (дидактична, моральна) та учням, як і вчителеві, треба звикнути до них.
Свою роботу я починаю з простих інтерактивних технологій - робота в парах, малих групах - і переходжу до більш складних. Коли у вчителя й учнів з'явиться досвід подібної роботи, то уроки проходитимуть набагато легше, цікавіше, а підготовка до них не забиратиме багато часу.
Загалом інтерактивне навчання дає змогу наблизити викладання до нового, особистісно-зорієнтованого рівня.
На кожному з етапів уроку використовую різноманітні інтерактивні технології та вправи такі як:
Мотивація       -        «Незакінчені речення», «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Асоціативний кущ»
Актуалізація    -   «Мікрофон», «Гронування»
Засвоєння -   «Ажурна пилка», «Займи позицію», «Ситуативне моделювання», «Акваріум», «Дискусія», навчальна гра
Закріплення - «Мікрофон», «Мозковий штурм», Метод «Прес», «Дерево рішень», «Займи позицію»

Мозковий штурм
Відома інтерактивна технологія колективного обговорення, що широко використовується для вироблення кількох вирішень конкретної проблеми. Мозковий штурм спонукає учнів проявляти уяву та творчість, дає можливість їм вільно висловлювати свої думки.
Мета «мозкового штурму» чи «мозкової атаки» в тому, щоб зібрати якомога більше ідей щодо проблеми від усіх учнів протягом обмеженого періоду часу.
Після презентації проблеми та чіткого формулювання проблемного питання (його краще записати на дошці) пропоную всім висловити ідеї, коментарі, навести фрази чи слова, пов'язані з цією проблемою.
Записую усі пропозиції на дошці чи на великому аркуші паперу в порядку їх виголошення без зауважень, коментарів чи запитань.
  Варіант «мозкового штурму» – «мережа» чи «кульки». Тут пускове слово (питання) пишеться в «кульці» в центрі сторінки. Коли обговорюються споріднені проблеми, вони записуються на папері із зазначенням зв'язку. Водночас «мозковий штурм» «вільного» типу дає можливість за дуже короткий період (три-п'ять хвилин) записати ідеї, що виникли. Обидва варіанти мають на меті заохочувати вільне висловлювання ідей. Навчаючи – учусь.

Акваріум
Ще один варіант кооперативного навчання, що є формою діяльності учнів у малих групах, ефективний для розвитку навичок спілкування в малій групі, вдосконалення вміння дискутувати та аргументувати свою думку. Може бути запропонований тільки за умови, що учні вже мають добрі навички групової роботи.
Об'єдную учнів у групи по 4–6 осіб і пропоную їм ознайомитися із завданням. Одна з груп сідає в центр класу (або на початку середнього ряду в класі, де стоять парти). Це необхідно для того, щоб відокремити діючу групу від слухачів певною відстанню. Ця група отримує завдання для проведення групової дискусії, сформульоване приблизно так:
— прочитайте завдання вголос;
— обговоріть його в групі;
— за 3–5 хвилин дійдіть спільного рішення або підсумуйте дискусію. Доки діюча група займає місце в центрі, знайомлю решту класу з завданням і нагадую правила дискусії у малих групах. Групі пропонується вголос протягом 3–5 хвилин обговорити можливі варіанти розв'язання проблемної ситуації. Учні, що знаходяться у зовнішньому колі, слухають, не втручаючись у хід обговорення.
Після цього місце в «Акваріумі» займає інша група й обговорює наступну ситуацію.

Магічні дрібнички
Застосовуючи для записів результатів групової роботи великі листи паперу і маркери, пам'ятайте, що різні кольори є доречними в різних ситуаціях. Особливо це стосується червоного і чорного. Червоний – знак підвищеної уваги. Використовую його переважно для підкреслювання чи іншого виділення вже написаного іншими кольорами. Щодо чорного кольору, то користуюся ним тоді, коли хочу ще більше підсилити увагу до написаного, або тоді, коли те, що пишу, є неприємним, небажаним, недобрим і його варто змінити.

Мікрофон
Різновидом загально-групового обговорення є технологія «Мікрофон», яка надає можливість кожному сказати щось швидко, по черзі, відповідаючи на запитання або висловлюючи свою думку чи позицію.
1. Ставлю запитання класу.
2. Пропоную класу якийсь предмет (ручку, олівець тощо), який виконуватиме роль уявного мікрофона. Учні передаватимуть його один одному, по черзі беручи слово.
3. Надаю слово тільки тому, хто отримує «уявний» мікрофон.
4. Пропоную учням говорити лаконічно й швидко (не більше ніж 0,5–1 хвилину).
5. Не коментую і не оцінюю подані відповіді.


Heзакінчені речення
Цей прийом часто поєднується з «Мікрофоном» і дає можливість ґрунтовніше працювати над формою висловлення власних ідей, порівнювати їх з іншими. Робота за такою методикою дає присутнім змогу долати стереотипи, вільніше висловлюватися щодо запропонованих тем, відпрацьовувати вміння говорити коротко, але по суті й переконливо.

Ажурна пилка («Мозаїка», «Джиг-со»)
Технологію використовую для створення на уроці ситуації, яка дає змогу учням працювати разом для засвоєння великої кількості інформації за короткий проміжок часу.. Заохочує учнів допомагати один одному вчитися, навчаючи.
1. Щоб підготувати учнів до уроку з великим обсягом інформації, підбираю матеріал, необхідний для уроку, і готую індивідуальний інформаційний пакет для кожного учня (матеріали підручника, додаткові матеріали – вирізки з газет, статті тощо).
2. Готую таблички з кольоровими позначками, щоб учні змогли визначити завдання для їхньої групи. Кожен учень входитиме у дві групи – «домашню» й «експертну». Спочатку об'єдную учнів у «домашні» групи (1,2, 3), а потім створюю «експертні» групи, використовуючи кольорові позначки, що їх попередньо роздаю учням. У кожній домашній групі всі її учасники повинні мати позначки різних кольорів, а у кожній експертній – однакові.
3. Розписую учнів по «домашніх» групах від 3 до 5 чоловік, залежно від кількості учнів. Кожен учень має бути поінформований, хто входить до його «домашньої» групи, тому що її члени будуть збиратися пізніше. Даю домашнім групам порцію інформації для засвоєння, кожній групі – свою. Завдання домашніх груп – опрацювати надану інформацію та опанувати нею нарівні, достатньому для обміну цією інформацією з іншими.


4. Після завершення роботи домашніх груп пропоную учням розійтись по своїх «кольорових» групах, де вони стануть експертами з окремої теми (своєї частини інформації). Наприклад, збираю усіх «червоних» біля дошки, а всіх «синіх» – у холі. В кожній групі має бути представник із кожної «домашньої» групи.
5. Кожна експертна група повинна вислухати всіх представників домашніх груп і проаналізувати матеріал в цілому, провести його експертну оцінку за визначений час (для цього може знадобитися цілий урок, якщо матеріали складні або великі за обсягом).
6. Після завершення роботи пропоную учням повернутися «додому». Кожен учень має поділитися інформацією, отриманою в експертній групі з членами своєї «домашньої» групи. Наприклад, всі учні під номером 1 повинні зустрітися перед класом. У «домашніх» групах має бути по одній особі з експертних груп. Учні мають намагатися донести інформацію якісно і в повному обсязі членам своєї домашньої групи за визначений учителем час. Завданням домашніх груп у цьому випадку вже є остаточне узагальнення та корекція всієї інформації

Метод ПРЕС
Метод навчає учнів виробляти й формулювати аргументи, висловлювати думки з дискусійного питання у виразній і стислій формі, переконувати інших.
Роздаю матеріали, у яких зазначено чотири етапи методу ПРЕС:
  1. Висловіть свою думку, поясніть, у чому полягає ваша точка зору (I think that, to my mind, according my experience, to my opinion);
  2. Поясніть причину появи цієї думки, тобто на чому ґрунтуються докази (the factthe point is that);
  3. Наведіть приклади, додаткові аргументи на підтримку вашої позиції, назвіть факти, які демонструють ваші докази (for examplefor instance);
  4. Узагальніть свою думку (зробіть висновок, починаючи словами: (as a result, in the upshot, in the end, finally, in the long run, in the final analysis);

Асоціативний   кущ
Будова асоціативного куща розвиває логічне мислення, уяву, памۥять. За допомогою виразів учні висловлюють свої думки за темою і будують все це у формі куща.


         У своїй практиці намагаюся органічно поєднувати урок, домашню, позакласну роботу, що забезпечує ефективне формування комунікативної компетентності учнів, сприяє розвитку в учнів самостійності, комунікативно-пізнавальної й соціальної активності.


Відкритий урок у 9-Д класі


Клас: 9-Д                                                                   
Тема: Збереження природи
Мета:
практична – учень зможе використовувати лексичний  матеріал з теми в усному повідомленні, навчиться детально розуміти прослуханий текст та вилучати нову інформацію та фіксувати її з прочитаного тексту, учень також  зможе практикувати навички діалогічного мовлення;
розвиваюча –розвивати кмітливість, інтелектуальну гнучкість та вміння спілкуватися;
виховна – виховувати екологічну культуру учнів та дбайливе ставлення до довкілля;
освітня –розширювати лексичний кругозір учнів, актуалізувати у свідомості учнів відповідну проблему екологічного стану в світі
Тип уроку:  комбінований
Обладнання:підручники (OnScreen 3), дошка, роздатковий матеріал, ноутбук
Схематичний план уроку
І. Початок уроку
   1. Організаційний момент
   2. Мовленнєва зарядка
ІІ. Основна частина уроку
   3. Робота з лексикою
   4. Аудіювання
   5. Читання
   6. Робота в парах
   7. Письмо
ІІІ. Заключна частина уроку
   8. підведення підсумку уроку
   9. повідомлення домашнього завдання
   10. Оцінювання


Хід уроку

І. Початок уроку
1. Організаційний момент
T:goodmorning, students! I am glad to see you. I hope you are alright. Today we are going to discuss a very actual topic “Environmental Problems”

2. Мовленнєва зарядка
T: now let’s speak a little about the weather. What season is it now? What spring months do you know? What do you think about winter this year? Did you like it? Why? Isn’t it one of the consequences of   global warming? (no snow, the flowers in February, etc)

ІІ. Основна частина уроку
3. Виконання лексичних вправ
a) Перевірка домашнього завдання

T:for today you were to do vocabulary work. Look at this chamomile. Each chamomile petal has a word which deals with the theme of our lesson. Your task is to take one of the petals, read the word on it and give the definition.
Ecology – the science that deals with the relation of the living things to their environment
Nature – the sun, the moon, the stars, and everything in the world that was not made by people.
Atmosphere – the layer of gases surrounding the Earth
Endangered species – animals and plants in danger of becoming extinct
Extinct – when animals and plants die out and are gone from the Earth forever
Acid rain – when harmful gases fall to the Earth with rain or snow.
Harmful – dangerous for people’s health and life
Recycle – to make something good for the second time
b)

T: now look at the screen, name the film, and say what kind of problem it is.
TheFifth Element air pollution

Free Willy” - water pollution, endangered animals

“Avatar” – deforestation

“Ice Age” – global warming

WALL-E” – littering
c)
T: Use the words in your own sentences describing the pictures


4. Аудіювання
Pre-listening
T: nowwearegoingtolistentotheinterview. But before listening let’s consider some unknown words.
To take over (phrasal verb) – to take control of something
To get around (phrasal verb) – to move from place to place
Pitch (noun) – the field where football is played
Traffic (noun) – cars and other vehicles on the road
The tube (noun) – the London underground system



While-listening
T: now listen to the interview and mark sentences True or False. You have 3 minutes
1.     Tony isn’t at work because he is ill.
2.      Harry has cycled in to the café.
3.     Harry plays football every day.
4.     Johnnydriveseverywhere.
5.     Magda thinks the public transport in London is good.
6.     Johnny thinks cycling is safe in London.
7.     Olivia is concerned about the planet.
8.     Carlos is not very busy.

Post-listening
T: and now let’s write what kind of transport do these definitions describe
1.       A vehicle with two wheels and no engine: _______________
2.       A car with a driver whom you pay to take you somewhere: _____________
3.       A two wheeled vehicle with an engine: __________________
4.       A large passenger vehicle with many seats which travels in the city: ______
5.       A large passenger vehicle with many seats which travels long distances on the road _________________
6.       A vehicle which has wings for air travel ___________
7.       A train system which works in the city, often underground ______________
8.       A vehicle which travels on rails, often between cities ________________
T: well done! And now answer the questions
1.What kinds of transport are the most popular in your town?
2. Which of them the most harmful to the environment?
3. What can we do to reduce the harm from the transport to the environment?

5. Читання

Pre-reading
T:now we are going to read the texts  about pollution. But before it let’s do Task 1 and match the words with their meanings
Word
Meaning
1.acidrain noun
a) a nation that is working towards becoming more economically and socially advanced
2.developingcountry noun
b) the contamination of the environment, esp. by industrial waste products and chemicals
3.hazardouswaste noun
c) rain that contains harmful chemicals
4.industrial adj.
d) air pollution caused by a reaction between chemicals in the atmosphere and sunlight
5.pollutionnoun
e) related to industry and the production of fuel, power and materials used to manufacture goods
6.smog noun
f) the replacement of unclean air with fresh air
7.ventilationnoun
g) a form of garbage that is harmful to health of plants, animals or humans


While-reading
T: now readthe text and mark sentences True or False. You have 3 minutes
1. A university study suggests that up to 40% of the world's premature deaths are caused by pollutants.
2. In many developing countries people use air contaminated by hazardous waste and sewage.
3. Industrial regions are often contaminated with air pollution.
4. Soil pollution is a major concern only in industrial countries.
5. Industrial metals and pesticides seep into the earth's soil and contaminate our food shortages.

Post-reading
T: now read the text one more time and choose the correct answer. You have 3 minutes

1. What do open windows and fans that extract smoke provide?
a) contamination          b) ventilation                  c) indoor pollution
2. The article implies that most of China's air pollution is caused by
a) Japan and Korea      b)  burning coal              c) acid rain
3. According to the article, where is cancer the leading cause of death?
a) Beijing                     b) Los Angeles               c) the European Union
4. Which is NOT mentioned as a source of soil pollution?
a) hazardous wastes    b) use of pesticides         c) smoke from factories
5. Premature deaths caused by pollution are expected to increase as more people move to
a) developed nations   b) urban centres              c) country towns

6.Робота в парах
T: let’s work in pairs. Make up an interview with a teenager. Speak about your attitude to the environment. Let’s imagine that one of you is a reporter who interviews a teenager.



7. Письмо
T: now take the copies and complete 5 strict rules which we should follow to save the nature.

ІІІ. Заключна частина уроку

8. Підведення підсумків уроку
T: so, today we were talking about the nature pollution and the ways how to reduce it. Did you like the lesson? Which part of it?

9. Повідомлення домашнього завдання
T: your home task is to make your own texts “How to save the nature?” using your notes with rules.
10.  Оцінювання
T: you were very active today, to receive the marks come up with your daybooks…
     Thank you for the lesson! You may be free.

Додаток 1
Reading Comprehension
Water, Air and Soil Contamination
Task I. Match every word with its meaning
Word
Meaning
1. acid rain    noun
a) a nation that is working towards becoming more economically and socially advanced
2. developing country    noun
b) the contamination of the environment, esp. by industrial waste products and chemicals
3. hazardous waste      noun
c) rain that contains harmful chemicals
4. industrial     adj.
d) air pollution caused by a reaction between chemicals in the atmosphere and sunlight
5. pollution     noun
e) related to industry and the production of fuel, power and materials used to manufacture goods
6. smog     noun
f) the replacement of unclean air with fresh air
7. ventilation     noun
g) a form of garbage that is harmful to health of plants, animals or humans

Task II. Read the text and mark sentences true or false

      Pollution is an environmental concern for people throughout the world. One university study suggests that pollutants in the water, air, and soil cause up to 40% of the premature deaths in the world's population. The majority of these deaths occur in developing countries.
      Water in many developing countries is contaminated with toxic chemicals, also known as toxins. The World Health Organization (WHO) estimates that 1.1 billion people have little or no access to clean water. In many of these regions the water that is used for drinking, cooking, and washing is the same water that is used for dumping sewage and hazardous waste. Most developing countries cannot afford water treatment facilities. Approximately 80% of infectious diseases in the world are caused by contaminated water.
      Air pollution is a growing problem throughout the world. Indoor air pollution is one of the leading causes of lung cancer. Families in developing countries use open stoves for cooking and heating their homes. These homes do not have proper ventilation. Outdoor pollution also causes disease and illness, especially in industrial cities such as Beijing, China, where cancer is the leading cause of death. China relies heavily on coal, which is considered the dirtiest source of energy. According to the European Union, only 1% of urban dwellers in China breathe clean air on an average day. Neighbouring countries including Japan and Korea receive much of China's pollution in the form of acid rain. This pollution results mainly from the coal powered factories, which produce inexpensive goods for North American and European consumers. Outdoor air pollution is also a concern in many wealthy countries. Those who live and work in urban centres such as Los Angeles or Toronto experience many warm days beneath a layer of smog.
      Soil pollution is also a major concern, both in industrial and developing countries. Pollutants such as metals and pesticides seep into the earth's soil and contaminate the food supply. Soil pollution causes major health risks to entire ecosystems. This type of pollution reduces the amount of land suitable for agricultural production and contributes to global food shortages. Dumping of industrial and domestic waste products produces much of the world's soil pollution, though natural disasters can also add to the problem. In wealthy countries such as the US, protection agencies monitor the food supply. The public is generally warned before major disease outbreaks occur. Developing countries do not have this luxury. Farmers in poor nations grow food in contaminated soil both to earn a living and to avoid starvation.
      As more people move to urban centres, premature deaths caused by pollution are expected to increase worldwide. Today, the developed nations who achieved their wealth at the expense of the environment will be held accountable for protecting the earth's resources for future generations.

1. A university study suggests that up to 40% of the world's premature deaths are caused by pollutants.
2. In many developing countries people use air contaminated by hazardous waste and sewage.
3. Industrial regions are often contaminated with air pollution.
4. Soil pollution is a major concern only in industrial countries.
5. Industrial metals and pesticides seep into the earth's soil and contaminate our food shortages.

Task III. Read the text one more time and choose the correct answer.

1. What do open windows and fans that extract smoke provide?
a) contamination          b) ventilation                  c) indoor pollution
2. The article implies that most of China's air pollution is caused by
a) Japan and Korea      b)  burning coal              c) acid rain
3. According to the article, where is cancer the leading cause of death?
a) Beijing                     b) Los Angeles               c) the European Union
4. Which is NOT mentioned as a source of soil pollution?
a) hazardous wastes    b) use of pesticides         c) smoke from factories
5. Premature deaths caused by pollution are expected to increase as more people move to
a) developed nations   b) urban centres              c) country towns

Додаток 2
Listening Comprehension

Environmental Issues

Task 1. Consider the unknown words

To take over (phrasal verb) – to take control of something
To get around (phrasal verb) – to move from place to place
Pitch (noun) – the field where football is played
Traffic (noun) – cars and other vehicles on the road
The tube (noun) – the London underground system


Task 2. Listen to the interview for the first time and mark sentences true or false
1.     Tony isn’t at work because he is ill.
2.      Harry has cycled in to the café.
3.     Harry plays football every day.
4.     Johnny drives everywhere.
5.     Magda thinks the public transport in London is good.
6.     Johnny thinks cycling is safe in London.
7.     Olivia is concerned about the planet.
8.     Carlos is not very busy.

Task 3. Write what kind of transport do these definitions describe
1.       A vehicle with two wheels and no engine: _______________
2.       A car with a driver whom you pay to take you somewhere: _____________
3.       A two wheeled vehicle with an engine: __________________
4.       A large passenger vehicle with many seats which travels in the city: ______
5.       A large passenger vehicle with many seats which travels long distances on the road _________________
6.       A vehicle which has wings for air travel ___________
7.       A train system which works in the city, often underground ______________
8.       A vehicle which travels on rails, often between cities ________________

Task 4. Answer the questions

1.What kinds of transport are the most popular in your town?
2. Which of them the most harmful to the environment?
3. What can we do to reduce the harm from the transport to the environment?

3. Робота над науково-методичною проблемою "Впровадження міжпредметних зв'язків, спрямованих на реалізацію сучасних підходів до навчання англійської мови" 

Виступ на метод.об'єднанні школи

Говорячи про зв'язок іноземної мови з іншими навчальними предметами, маємо на увазі таку систему роботи, при якій у процесі оволодіння іншомовними знаннями, вміннями та навичками учні зможуть збагнути відомі факти з інших дисциплін. У процесі такої роботи вони вчаться застосовувати знання мови у житті. Так, наприклад, можна встановити зв'язок з  іноземної мови, у нашому випадку – англійської, з історією,  географією, зарубіжною літературою тощо. Оскільки змістом даного предмета часто стає історія та культура країни, мова якої вивчається, реалізація зв’язку цих дисциплін проводиться доволі таки успішно. Цікавими є в цьому плані й інтегровані уроки.  Зокрема, урок англійської мови   про Велику Британію, її господарство, економіку, населення тощо можна успішно поєднати з уроком географії з подібною темою. Говорячи про освіту, культуру, звичаї та традиції,  мистецтво та літературу британців, інтегруємося з історією, літературою, образотворчим та музичним мистецтвом. Якщо предметом розмови стає наша Вітчизна – Україна, також є широкі можливості для міжпредметних зв’язків та інтеграції з історією, літературою, географією та рідною мовою.
Вивчаючи країни Сполученого Королівства, учні не тільки пізнають важливі та цікаві факти з історії та літератури, але й запам’ятовують місце розташування їх на карті світу, їх столиці та великі міста, знайомляться з їх емблемами та традиціями.  Часто в практику включається і порівняльний аналіз традицій і звичаїв країни, мова якої вивчається, з традиціями своєї країни, що дозволяє знайти схожість та відмінність між представниками різних культур, а також сприяє розвитку почуття патріотизму.
Зазвичай, зв'язок англійської мови з іншими предметами встановлюється при вивченні лексичних тем, але вивчення граматичної теми також може слугувати цінною основою для налагодження таких зв’язків. Так, при вивченні граматичної теми „Numerals“ учням пропонується ряд числівників (визначні дати Великобританії та України), які вони повинні записати, прочитати, а потім відгадати, до якої історичної події та якої країни  вони відносяться. Таким чином, ми не тільки вивчаємо нову граматичну тему, а й закріплюємо знання, з історії України та Великобритаії.
Крім цього, на уроці англійської мови можливо встановити зв'язок з українською мовою; тому деякі елементи англійської мови дуже доречно використовувати при вивченні лексико-граматичних тем. При поясненні граматичної теми „  ModalVerbs “ ми застосовуємо порівняння модальних дієслів з англійської мови, за допомогою чого учні не звернуть увагу на міжмовну інтерференцію, а навпаки, відчують впевненість у свої знання.
Текстовий матеріал, на якому вивчається іноземна мова, повинен містити потрібну й корисну інформацію, яка б  доповнювала  матеріал інших предметів. Чим більше шкільних предметів ми використовуємо  для взаємозв’язку з іноземною мовою, тим  розширенішим  буде лексичний запас учнів. Міжпредметні зв'язки мають у цьому плані дійсно невичерпні можливості, оскільки використання знань із суміжних предметів, опора на розумові та практичні вміння учнів, сформовані під час вивчення різних дисциплін, значно полегшують засвоєння навчального матеріалу.
Таким чином, використання міжпредметних зв’язки на уроці англійської мови підвищує ефективність навчання. Спираючись на знання, набуті при вивченні інших предметів, учні збагачують словниковий запас з різних лексичних  тем, а також мають  можливість вести бесіду на різноманітні теми, читати з повним розумінням іншомовний текст, порівнювати і прослідковувати розвиток та взаємозв'язок граматичних понять.
Мета міжпредметних зв’язків під час вивчення іноземної мови залежить від змісту і обсягу міжпредметного  матеріалу, ступеня спорідненості навчальних дисциплін чи функціонування мовних одиниць. Найчастіше ці зв’язки використовуються для поповнення та поглиблення знань про мову, вдосконалення мовленнєвих умінь та навичок; порівняння і зіставлення споріднених або відмінних мовних фактів, явищ; для розширення ерудиції учнів, введення нових відомостей про мову чи інші галузі людських знань.
Реалізація міжпредметних зв’язків, на мій погляд, дуже тісно, я б сказала, нерозривно пов’язана з загальною мотивацією навчальної діяльності на заняттях іноземної мови
Застосування міжпредметних зв’язків на уроках іноземної мови сприяє інтегрованому навчанню, яке реалізується у формі інтегрованих уроків. Серед  інтегрованих форм навчання особливе місце займає поєднання мови з історією, географією, літературою, художньою культурою, спец предметами. Вихід за межі власне мовних фактів, залучення до вивчення мови, матеріалу інших предметів, що становить сутність інтегрованого навчання, сприяє поглибленню знань учнів, розширює їхній світогляд, розвиває ерудицію та мовленнєву культуру.
Реалізація між предметних та інтегрованих зв’язків сприяє  більш науковій організації навчально-виховному процесу і є стимулюючим фактором навчання іноземної мови. Як відомо, якість навчання, у тому числі й іноземної мови, залежить від того, наскільки воно вмотивоване в очах учнів. Реалізація ж міжпредметних зв’язків як ніщо інше забезпечує мотивацію навчальної діяльності. Однак важливо на уроці  іноземної мови із застосуванням між предметних зв’язків не допускати зайвого нагромадження матеріалу, наочності, активних видів роботи, бо це стомлює учнів, і вони  перестають сприймати навчальний матеріал. Наша мета - вивчення теми в міжпредметному контексті, а не гонитва за обсягами знань.
     Таким чином, проблема міжпредметних зв’язків дуже актуальна, бо взаємний зв'язок предметів витікає із завдань комплексного підходу до навчання та виховання, тобто тісної єдності професійного, ідейного, трудового і морального виховання. Міжпредметні зв’язки у певних межах враховують спільне між предметами як за змістом, так і в навчально-виховному процесі.   Міжпредметні зв’язки та інтеграція –  цікаве, креативне та важливе явище в плані розвитку інтелекту та успішного навчання учнів. Іноземна мова має  для цього широкі  можливості. Вивчаючи певну тему з англійської чи якоїсь іншої мови згідно державної програми, можна поєднати  урок іноземної мови з   будь-яким іншим: образотворчим мистецтвом (намалювати малюнок до теми), інформатикою (створити тематичну наочність, презентацію до теми), географією (ознайомитися з географічним положенням Великобританії) тощо. Широкі  міжпредметні зв’язки іноземної мови можливі також з такими предметами як правознавство, історія, література, музика, екологія, трудове навчання, фізкультура, хімія. Сьогодні важливо, щоб   такі  уроки  мали гуманістичну спрямованість, тобто знання повинні бути  особистісно важливими, близькими кожному учневі,   соціально значущими. Це спрямовує вчителя на пошук яскравих, живих прикладів, на адаптацію до актуальних інтересів учня, на особисту значимість матеріалу для дитини.

Today we`re going to make a trip to the Zoo.As you know, we need to buy the tickets to get to the Zoo. The price of the ticket is coded .In order to buy a ticket, you should do the next task.
Every day 10 monkeys get 10 bananas. Each gorilla gets 2 bananas, each chimpanzee - 1, and lemurs get a half of banana. How many gorillas, chimpanzees and lemurs are there in the Zoo?

There are four-legged animals and two-legged birds in the Zoo. There are 30 heads and 100 feet. How many animals and how many birds live in the Zoo?

17 birds walked in the Zoo– geese, ducks and chickens. The girl noticed that the number of chickens is 8 times more than the number of ducks. How many geese were walking in the yard of the Zoo?


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу